Azok a súlyos milliók

 2010.10.22. 08:00

Az egyszerűség kedvéért eltekintenék azoktól az esetektől, amikor annyi pénzed van, hogy családi házat tudsz venni. Ugyanis ha ennnyi pénzed van, akkor fizetsz valakinek, hogy jótanácsokkal lásson el, és rohadtul nem olvasod a blogomat.

Szóval lakás. Gondolom mindenki tisztában van a lakásvásárlás szentháromságával: legyen tégla, legyen egyedi fűtéses, legyen világosság legyen occsó'.

Miért legyen tégla? Mert egyrészt az nem panel, másrészt jobb a hang- és hőszigetelés, tartósabb, és úgyamúgy jobb. Az egyedi fűtés pedig azt jelenti, hogy magadnak szabályozod az egészet, konvektorral, cirkóval, vagy elektromos fűtéssel.

Senkinek nem javaslom a panellakásokat. Laktam mindkét fajtában, higgyetek nekem. A panel költséges mulatság és nem utolsó sorban randa is. Amikor lakást keresünk, akkor az első szempont az anyagi legyen. Mekkora kiadást engedhetünk meg magunknak havonta, mi fér bele, mi nem. Milyen rejtett költségek jelentkezhetnek. És amikor ez megvan, csak utána kezdjük kitalálni, hogy mennyiért szeretnénk venni.

Természetes, hogy szeretne mindenki minél olcsóbban, minél nagyobb lakást venni, ez nem fog sikerülni, kompromisszumokat kell kötni. Újépítésű legyen? Vagy régi? HOL legyen egyáltalán? Mi a fontos? Zöldövezet (faszomnak csiripeljenek a madarak korareggel...)? Belváros (annyáér' megy egész éjjel a busz kéccázzal...)? Lift legyen? Ezek mind befolyásolják egy ingatlan árát. Amikor lakást veszünk, akkor a ház maga is befolyásolja majd a lakás árát és fenntartási költségeit. Közvetlen formában ez közös költségként realizálódik, közvetett formában pedig a lakók, a környezet határozza meg az árat.

Például ha van lift, akkor a közös ktg magasabb és senkit nem fog érdekelni, hogy soha nem használod. Ha felújításra kell a pénz, azt is beleteszik ebbe (ha nincs vízórád, az általány vízdíj is tétel). Ha van portás, az is rádob az árra és a költségekre. A különböző etnikumokat is muszáj megemlíteni, ott van pl a Szabolcs utca a XIII. kerületben, palotákat lehet venni 10 mogyoróért, csakhát a környék ugye... (és elnézést mindenkitől aki ott lakik, nekem nem bejövős az a hely). Szóval ez mind mind számít.

A legegyszerűbb az, ha eldöntöd először is a kerületet, bepötyögöd a keresőbe (hadd ne adjak tippeket, én az ingatlanpontkomot használtam :)), meg úgy nagyjából beállítod az elképzeléseidet. Meg azt, hogy csak a fényképes hirdetésekre vagy kíváncsi.

És elcsodálkozol. Én két napig nem is csináltam mást az elején, csak csodálkoztam. Nézed majd a képeket, és nem érted amit látsz. WC a konyhában, hát hülyevagybazmeg? Majd szarás közben megkavarod a rántást a kefével, vagy mi lesz? A zöld az penész vagy festés? Ez komoly, hogy az a palló a folyosó?

De kell ez, mert ebből fogod látni, hogy mi a fontos neked (hátilyenbe biztos nem, rohaggyak meg a hídalatt inkább). Szembesülsz az árakkal. Mennyiért mit adnak. Vagy éppen mit nem (bár engem egyszer felhívtak lakásból amit korábban megnéztem, hogy 1,2 Mio-val (!!!) levitték az árát, találtam már másikat? Nonszensz.).

Legközelebb elmondom mik voltak egészen pontosan az én szempontjaim, és 'megnézünk' együtt egy pár hirdetést. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://lakastvettem.blog.hu/api/trackback/id/tr602389312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása